Harta traseelor RATP în autobuze și stații. Necesitatea care înseamnă normalitate

Am facut o plimbare de cateva ore pe diferite trasee RATP (povestea a fost live pe tweeter si o puteti gasi in poza alaturata )
Image and video hosting by TinyPic

In ordinea cronologica a evenimentelor (cititi de jos in sus) am identificat cateva probleme pe care in stilul care ne caracterizeaza le prezentam in randurile urmatoare…

Știu, trăim într-un oraș relativ micuț (un ”oraș-sat”; Al cui ești tu?). O cursă de taxi de la Hipodrom la Metro costă maxim 15 lei pe timp de zi cu tot cu șpaga sau cu leul oprit pe japcă fiindcă „nu are rest”; cu benzină de 30 de lei dai ceva ture seara, să te vadă tot poporul ieșit pe bulevard cum o forjezi la stop, scuipând semințe pe geam și fum pe toba spartă, iar mersul pe jos face piciorul frumos. Locuiesc de 24 de ani în Ploiești și recunosc că nu știu toate străduțele și cartierele orașului. Iar dacă ar trebui să ajung într-un loc nou, cel puțin pentru mine, cu siguranță nu aș alege să pornesc către destinație cu autobuzul, tramvaiul sau troleul. Aș alege taxiul sau aș da drumul la navigația / GPS-ul de pe telefon. De ce? Pentru că nici în mijloacele de transport în comun, nici în stațiile RATP , nu avem nicio hartă a traseelor acestui oraș care se vrea a fi european. Și, credeți-mă, harta nu e harfă de ploieștean cu gărgăuni de UE în cap! 

La ce te gândești când spui ”autobuz”? Înghesuială, transpirație, porcușorul la subraț, hoți de buzunare, tineri deranjați de baba pe care frânele șoferului o împing în scaunul ocupat fără remușcări, bilete scumpe, controlori care atunci când se apropie de tine te fac să duci mâna la buzunar să-ți verifici portofelul… Și nu pentru a scoate abonamentul din el.

Cu autobuzul merg zilnic pensionari care i-ar putea lua locul la orice casting lui Bear Grylls pentru o serie nouă a emisiunii ”Tehnici de supraviețuire”. Cine e născut după ’90 în România si mai ajunge la vârsta lor clar merită titlul de ”Supraviețuitor”. Ei știu bine traseele:  Piață, Electrica, biserică și, ultima oprire, Bolovani. Deocamdată, în vizită la alții. Nu au nevoie de hărți și sunt buni la dat indicații. Despre economie, fotbal, silicoanele Biancăi, referendumul lui Băsescu… inclusiv unde ar trebui să cobori ca să ajungi unde vrei. Asta dacă ești un student nou la UPG, un unchi venit în vizită la nepoții de la oraș, un străin (vor face febră musculară la mâini vorbind cu tine dar te rezolvă!) sau vreun turist rătăcit. Altfel, nu ai cum. Nu sunt pliante cu harta orașului și nici măcar un print mare pe un geam cu cea pusă și pe siteul oficial RATP, ca să-ți dai seama, nefilosofic vorbind, unde te situezi și cum faci să ajungi acolo unde vrei. Un pic de ajutor în orientare nu strică deloc.

O hartă a traseelor RATP ar fi binevenită și în fiecare stație din oraș. La fel cum pe afișele ce stau lipite de toneta de bilete ar fi nemaipomenit să ni se ofere mai multe informații despre un traseu, nu doar de unde pleacă, la ce oră și unde ajunge. Un itinerar complet ar fi de folos pentru cei care nu merg de la un capăt la altul, nu credeți?

Aș mai preciza că afișajul electronic al autobuzului care urmează să sosească într-o stație e de folos și ar trebui montat peste tot dacă se poate, mai ales că timpul estimat are de cele mai multe ori precizie elvețiană. Asta nu înseamnă că trebuie să o punem de-o licitație pe bani publici și să comandăm o linie specială de la Hublot.

Am realizat acest articol știind faptul că în scurt timp se vor face ceva schimbări în conducerea RATP.  Vom trimite acest text și la regia de transport și sperăm ca cineva să ne scape de rușinea de a nu ști unde ne aflăm, unde ar trebui să coborâm și câte stații mai trebuie să-l suportăm pe grasul care ne-a călcat de 5 ori pe adidașii noi sau pe doamna care a ales astăzi parfumul greșit pentru 41 de grade. Gata cu caterinca! S-a ridicat cineva de pe scaunul de lângă geam. E locul business class pe timp de vară în 30! 🙂
––––––––––––––––––––––––––––––––––
Vrem de la tine un LIKE si sa distribui acest material pentru ca si el sa se bucure de acelasi ecou pe care l-au avut si alte materiale
In plus un Like  pe pagina de facebook -> facebook.com/imierusine

Anunțuri

About imierusine

imi e rusine ca nu pot sa fac mai nimic :(

5 responses to “Harta traseelor RATP în autobuze și stații. Necesitatea care înseamnă normalitate”

  1. Vali Negoiță (@wavenro) says :

    Ce aș mai adăuga de asemenea este un orar al traseului respectiv. Astfel încât odată ajuns în stații să știu că autobuzul/tramvaiul/troleibuzul pe care-l aștept urmează să ajungă la ora XX:XX(sau aproximativ, că trăim în România) în stația unde sunt și până la destinație voi face aproximativ Y minute. Exista la un moment dat (nu mai știu exact starea lor) așa ceva dar doar în anumite stații nu în FIECARE stație.
    Orarele există pe site-ul RATP așa încât o tipărire a lor într-un format suficient de citibil nu ar trebui să fie o investiție deosebită.

  2. Bogdan says :

    Ironia este că băieţii care au făcut aplicaţia Transport Urban ( http://www.transporturban.ro/ ) pentru Bucureşti sunt ploieşteni. Deci ideea se poate realiza … interes din partea autorităţilor trebuie să fie.

  3. Mihaela Andreea says :

    Uff! Iar un subiect incitant. Eu numai comentez, doar o singura remarca si anume: abuzul controlorilor, controleaza cu masina oprita 6 minute in statie, cred ca le e sila sa controleze in timp ce masina merge si numai spun atunci cand ei deja sunt in autobuz, fileaza omul cand urca in autobuz si se arunca ca hienele pe el. Astai Romania si nesimtirea!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: