Vara, Vama, vodka, ciorba, marea și cazarea. Mahmureala, relaxarea…

Am fost în Vamă Veche. Prima dată pentru mine. Ca prima dată pentru toți ceilalți. Soarele ne-a ghidat până la apus pe cele două autostrăzi, cd-urile noi făcându-ne drumul mai ușor. Când am ajuns în 2 Mai mi-am dat seama că de fapt acolo era vama pentru trecerea către o altă țară: Vama Veche. Unde toate-s vechi și parcă noi sunt toate.

Nu-i ca la București, nu merge cu vreo pilă, găsești cu greu cazare și dacă ești Tudor Chirilă (asta e dintr-un freestyle de-al meu cu un rocker care a vrut să mă facă la hip-hop în ultima seară. M-au aplaudat toți verii lui Iisus și ai lui Moise, de la mese, de sub mese și de pe stradă. Pace!). Astfel, negăsind mai nimic și nedorind să ne reafundăm în spuma grețoasă din Mamaia, am ajuns să ne cazăm la Hotel Jakuzzi, un nume de maximă fiță pentru un așa loc. Chiar am zis să intrăm mai repede să ne lăsăm bagajele ca sa nu ne creadă băștinașii niște figuranți de Prahova.

Hotelul Jakuzii l-am găsit aici . 200 de ron pe noapte, de la 220 în urma negocierii telefonice. Mai scump decât pe site cu aproape 50%! Am zis că vom economisi mai mult la mâncare și lichide așa că ne-am dat ok-ul. Plus că ne-am gândit să ne așezăm într-un pat moale după multe ore petrecute pe plajă într-o briză Absolută. Fără a transforma textul într-o recenzie de pe amfostacolo.ro trebuie să vă zic că în Vamă mai bine mergi ca pe vremuri cu rucsacul în spate prin stațiune, căutând cazare, decât să te enerwwwezi când ajungi în locul ales de pe vreun site.

Ca la fetițe, am plătit înainte. Am ajuns în cameră și am descoperit vreo 4 chestii esențiale: nu aveam niciun dulap, nu aveam aer condiționat ci un fel de sobă care dădea și aer ventilat, televizorul, soba asta și frigiderul se băteau pe o singură priză funcțională, iar numele hotelului era justificat doar prin faptul că acea mini-cabină de duș transforma rapid într-un jacuzzi fiindcă scurgerea nu funcționa. Am primit imediat promisiunea că se va rezolva, dar cred că nenea ăsta era un jidan pur sânge care atunci când zice că dă, zice, și când zice că ia, ia.

În fine, în ultima zi în care am stat acolo ne-am certat un pic și pe baza micului dejun, normal inclus în preț, după cum ne-a și fost prezentată oferta la început. De fapt, de la 20 de lei voia sa ni-l dea cu 18 de persoană, iar după ce am făcut scandal, încercând să-i dăm un refresh la memorie, patroana ni l-a dat la 10. Mai bine decât 20, mai scump decât gratis. Ne-a mai și zis ”special, pentru băieții de la Ploiești”. Senzație!

De asta chiar îmi e rușine. De japca pe care cred unii că o pot face cu niște poze photoshopate și niște replici pe care nu le înghiți nici cu alcool nici cu ciorba Târâtor (o specialitate de-a casei contra mahmurelii).

Ne-am mutat apoi la Hotel Laguna, foarte drăguț față de ce mai găsești în Vamă, la aceiași bani ca în partea cealaltă. Am avut și piscină, deci am fost mai mult decât mulțumiți.

Ce mi-a plăcut în Vamă? Aproape tot ce ține de stilul de viață despre care presupun că ați auzit, care s-a păstrat într-o bună măsură. Chiar dacă au mai mărit prețurile, încântați de numărul foarte mare de turiști, cei care vor să o ardă pe ieftineală reușesc cu un cort încăpător, regim alimentar și desfătare cu alcool ieftin. Noi nu am reușit, dar măcar ne-am distrat grav.

În Vamă, parcă am trăit 4 zile de Crăciun la câți ”Cozonaci” am dat peste cap (un shot combinație de Jägermeister, Stroh și Baileys – foarte bun. Nu vă recomand Strohul simplu. Absintul e un văr îndepărtat!). Am mers în Stuf, unde în fiecare seară se declanșează haosul. Am dansat cât n-am făcut-o în 20 de ieșiri prin cluburile de la noi, am anturat și am lăsat inhibițiile acasă. Nimeni nu le avea la el. Le îngropaseră în nisipul de pe plajă, acolo unde sticlele de alcool stăteau la rece, iar mucurile de țigări delimitau zona. Muzica ok, mâncarea bună și ieftină în general, strada principală ticsită de oameni care pentru un leu sau o bere îți spuneau o poezie, cântau, te îmbrățișau sau înghițeau flăcări… Simțurile îți amorțeau odată cu trecerea orelor și puteai intra în băile cu plată unde nasul îți era pus la mare încercare.

Dimineața mergeai agale spre hotel, atent să nu calci pe oamenii care dormeau pe plajă, pe asfalt, pe mese și, mai ales, pe amintirile lor.  Nimic nu ți mai părea ciudat sau deplasat. Zâmbeai înțelegător. Pentru câteva zile erai unul dintre ei. Un Vămaș.

P,S.: Textul ăsta e ca un fel de scuză pentru că am cam tras chiulul în ultima săptămână 🙂 De mâine ne apucăm iar de treabă chiar dacă ne-am fi dorit să avem o poliță CASCO după starea de daună totală în care ne-am întors de la mare. Dar mai bine schimbăm noi o bucșă pe la stomac și o bieletă pe la gât decât să ne bazăm că mai scot mamele noastre doi la fel.
(foto: badorgood.com)

Anunțuri

Etichete:, , , , , , , , ,

About imierusine

imi e rusine ca nu pot sa fac mai nimic :(

6 responses to “Vara, Vama, vodka, ciorba, marea și cazarea. Mahmureala, relaxarea…”

1. Marius says :

Am baut Stroh acum o saptamana. Ma doare gatul si acum 🙂

2. dana popa says :

am stat la jacuzzi acum doi ani!!!!! , nu a fost chiar atat de rau:) ,dar anul asta am ales cortul si am stat la: 1 leu pishu ,3 lei dushu!!!!!!am cunoscut tineri de care m-am atasat , am trait o viata pe care nu am cunoscut-o pana acum , am intinerit cu 20 de ani , am stat si la cheta….hahaha, functioneaza!!!!!nu imi e rusine cu nimic din ce am facut 10 zile in vama , l-am cunoscut pe Dan , vamaiot inrait , de 30 de ani vine aici , cu povesti despre cum , demult , el si prietenii lui alergau prin lanul de porumb , cu militia pe urme , am facut un fel de ,, absint” (palinca cu pelin , menta si miere,)dupa un shot toata lumea era blana, dan este personaj in cartea lui dan nita ,,nopti in vama”……….si sa nu uit , TOBY , huski de la jacuzzi ne-a fost cel mai bun gardian…